WLS waarom Over Tarieven FAQ

Over het Waarschuwingsregister Logistieke Sector

Het Waarschuwingsregister Logistieke Sector is een initiatief van ACN, met als doel gezamenlijk criminelen en fraudeurs uit de logistieke keten te weren. Want wist u dat 80% van alle fraudegevallen door eigen medewerkers wordt veroorzaakt?

Fraude en criminaliteit door eigen medewerkers kosten het bedrijfsleven in de logistieke sector jaarlijks tientallen miljoenen Euro’s. Voorbeelden zijn diefstal van goederen, geld of bijvoorbeeld brandstof en het informeren van ‘handlangers’ buiten het bedrijf over ladingen en routes.

Een groot deel van de schade die dit oplevert komt direct voor rekening van de ondernemer en kan zelfs bedreigend zijn voor het voortbestaan van het bedrijf. Voor de betrokken organisaties was dit voldoende aanleiding om met het WLS te starten.

Organisatiestructuur

AVG en WLS

Het doel van het Waarschuwingsregister Logistieke Sector (WLS) is ondernemers te helpen voorkomen dat er medewerkers met een verleden van fraude of criminaliteit ‘ongezien’ het bedrijf in komen. Het Waarschuwingsregister voor de Logistieke Sector voldoet aan de strenge eisen die zijn vastgelegd in het protocol WLS en beschikt over een vergunning van de Autoriteit Persoonsgegevens.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de servicedesk.

Telefoon 088 – 1125222 of email info@stichtingwls.nl
BTW Nummer: NL 855 852 525 B01 KVK nummer: 64798267